„Sing Singo kalėjimas“

(org. „Sing Sing“)

Režisierius: Greg Kwedar
Scenaristai: John H. Richardson, Brent Buell, Clint Bentley


„Sing Sing“ pavadintame kalėjime kalintis Divine G laukia naujo bylos svarstymo. Bėgančius metus jis įprasmina kartu su teatro trupe statydamas spektaklius – nuo Šekspyro iki pačių sukurtų komedijų apie keliones laiku. Nieko keista, kad kalinčius trupės narius periodiškai užplūsta pyktis ir neviltis dėl tokios tolimos laisvės ir išsiilgtų artimųjų. Tačiau menas geba negatyvias emocijas paversti grožiu, ir tai perteikti žiūrovams padėjo nepriekaištingas filmo dailininkės – lietuvės Rūtos Kiškytės darbas. Filmas sukurtas remiantis tikromis kalėjimo trupės narių istorijomis, o didžioji dalis aktorių jame vaidina save pačius.

Taip, perskaitėte teisingai, filmo aktoriai vadino patys save ir tikriausiai galvojate kodėl? Todėl, nes tai yra tikra istorija ir ją geriausiai gali perteikti tik ją patyrę. Manau, kad akivaizdu, jog su vaidyba šiame filme problemų nėra. Tai įrodo ir pagrindinio aktoriaus Colman Domingo Oskarų nominacija už geriausią aktorių, atliekantį pagrindinį vaidmenį. Apie aktorystę filme yra tikrai plačiai kalbama, kadangi tai filmas apie reabilitaciją per meną (Rehabilitation Throught the Arts  (RTA)) programą. Tad šiek tiek apie ją ir jos istoriją.

Ši programa buvo pradėta 1996 metais Sing Singo pataisos namuose. Jos tikslas yra padėti kaliniams per vaidmenis išreikšti save ir kovoti su vidiniais demonais. Kaip vienas filmo veikėjas pasakė: „Mes esame čia, kad vėl taptumėme žmonėmis ir džiaugtumėmės dalykais, kurių nėra mūsų realybėje“. Tai pasakė Sean ‘Dino‘ Johnson, kuris vaidino pats save. Dauguma filmo aktorių ir yra RTA programos alumnai. Jie pasakojo savo išgyventą istoriją ir, kaip teigiamai ji juos paveikė.

Negaliu nepaminėti ir nuostabaus kinematografijos ir muzikos derinio. Titrų daina „Like a bird“ buvo nominuota geriausios originalios dainos kategorijoje Oskaruose. Nors pačiame filme muzika, mano akimis, buvo panaudota per daug, tai padėjo žiūrovui nepamesti „Sing Singo kalėjimo“ emocinės linijos. Sukurti tikroviškumą padėjo ir kinematografiniai pasirinkimai. Pagrindinis jų – kino juostos filmavimas ant 16 mm. juostos. Toks vaizdas sukūrė tikrumo ir nuoširdumo efektus, kurios papildė skirtingi kalėjimo bei teatro užsiėmimo filmavimo būdai.

Visi matome, kad filme išlaikytas didžiulis tikrumo ir nuoširdumo sluoksnis, tačiau jis buvo išlaikytas ir kino aikštelėje, kadangi kiekvienas filmo produkcijos narys gavo vienodą atlyginimą. Visi nuo režisierius iki prodiuserio asistento algos čekyje pamatė tokį patį skaičių. Tokiu scenaristo Clint Bentley ir režisieriaus Greg Kwedar žingsniu siekta įkvėpti šviežio oro ir keisti nusistovėjusią tvarką.

Tai filmas, kurio tikrumas jaudina ir paliečia, tai tikra istorija, pasakojanti meno svarbą žmogui ir siekį keistis. 

Dalintis:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *